Like ツ

Asrama Semai Bakti Felda Johor Bahru



Assalamualaikum, I'm now become a hostel residents *big clap* ;D Firstly, memang susah untuk aku terima kenyataan yang aku sebagai 'Anak Mak' ni boleh membuat keputusan untuk menetap di hostel o.O Sampai sahaja kami ke asrama tersebut, lalu emakku pun berkata, 'Adik, selamat datang ke penjara'. Okayy, I was like -______- erghh.


Masa minggu pertama kat situ, memang tak dinafikan di lubuk hatiku sedang meronta-ronta ingin kembali ke rumah. Aku sentiasa berzikir dalam hati camni, 'Mak, orang nak balik. Mak, orang nak balik...' Even time tengah exam pon aku taip kat calculator mcm tu. Maybe that's why results aku semua macam hampeh -,- TAPI, setelah tiga minggu aku kat situ, baru aku terasa berat hati untuk meninggalkan hostel tersebut. Kerana ? Owh, kerana aku berasa berat hati untuk meninggalkan kawan-kawan yang aku dah kenal kat situ.


Actually, antara salah satu reason aku pindah adalah untuk cari kawan baru. So, the beginning just started. Antaranya ialah Shy, Nyna, Naja, Abby, Que, Ieda, 'Mak', Anne, Zaza, A'an, Zana, Mas, Ell, Chieqa, Atin, Ros, Amoi, Acul, Atie, Lala, Vee, Mieja and Efa. Okayy, nama yg aku boldkan tu ialah budak Dorm aku. Diaorang ni takde laa jahat sangat ngan aku, diaorang ni cool ^^, haha. Okayy, enough ferr today ;) Assalamualaikum.


Kat hostel laa aku belajar macam-macam, and aku juga dikenali sebagai 'anak German' di situ, haha.

Thanks ferr stalking, ILY ♥